Címlap

Phönix D.I
- Részletek
1917-ben az LFT-nek lehetősége nyílt, hogy nagyobb nyílt repülőgép beszerzési szerződésekből kisebb "csomagokat" lehívhasson. Így a Flar 1917. márciusában lehívott egy 265 darab repülőgépet tartalmazó nyílt szerződésből 120 darab Phönix D.I-es vadászgépet azután, hogy a 20.15/20.16 prototípusok sikeresnek bizonyulnak.

Fokker D.II (MÁG) 04.5-ös széria
- Részletek
1916. augusztus 26-án a Flar megrendelt 34 Fokker D.II (MÁG) vadászgépet, a mennyiséget április 12-én 42 darabra módosították. Ezek szériaszáma 04.51-04.92-ig terjedt, erőforrásuk egy 185LE-s Daimler (MÁG) motor volt. A repülőgép alapja a német Fokker D.IV (M 21), de a MÁG gyár némi strukturális átalakítást végzett rajta.
A MÁG gyárról itt lehet bővebben olvasni.

Fokker M.7
- Részletek
A hosszú életű Fokker B.I (M.7 és M.10) kétfedelű végigrepülte a háborút a Monarchia pilótáival, eleinte mint könnyű felderítő később, mint elsődleges majd mint másodlagos kiképző repülőgép. Dicsérték könnyű kezelhetőségét és biztonságos repülési karakterisztikáját. Az LFT (Luftfahrtruppen) összesen 39 darab Fokker kétfedelűt rendelt és egy M.5L egyfedelűt az alábbi ütemezés szerint:

Mk/Lohner Seeflugzeug M 31
- Részletek
A képen látható repülőcsónak az M 31-es, típusa Mk/Lohner. A gép annyiból különleges, hogy csak ebbe és az M 39-es példányba építettek Mercedes motort, innen is van az M jelölés. A motor 100LE-s volt. A gépet 1914 augusztusában rendelték a Lohnertől. A kép Kumbor kikötőjében készült. A háttérben nagy valószínűséggel a pilóta és a megfigyelő látszik. Egyikük nyakában egy távcső lóg.
1. oldal / 2