Oeffag C.I 51.23

Az Oeffag első megrendelését az LFT-től 1915. július 17-én kapta meg azzal a kitétellel, hogy egy prototípust (50.02) és huszonnégy darab széria példányt kell legyártania (51.01-től 51.24-ig). Négy példány összeszerelés alatt állt már 1915 decemberében. Az első C.I (51.01) 1916 januárjában érkezett meg Aspern-be repülési tesztre. A típus elfogadása március 24-ig csúszott, mert nem volt a gyárban erre alkalmas berepülő pilóta. A típus utolsó példányát 1916 júniusában vették át. A C.I-es erőforrása a 160 Le-s Daimler motor volt. Először az 1916 áprilisa és májusa között újonnan felállított Flik 25 és 27 kapott a szériából, később a Flik 9, 11 és 18-at is ellátták a típussal. Általában úgy ismerték, hogy a Skodarepülő (Skodaflugzeug). A C.I egy stabil, biztonságos, erős konstrukciójú repülőgép volt, ideális rádiós megfigyelőnek tartották alacsony sebessége és barátságos fel és leszállási tulajdonságai miatt, de légiharcban lomhának bizonyult. 1916 végén visszavonták az első vonalból, néhányat kétkormányosra építettek át. A Flik 6, 14, 20, 23, 31, 43-hoz és 49-hez kerültek illetve a Flek 6, 10 és 11-hez haladó kiképző gépnek. 1917 szeptemberében huszonkét C.I-es kiképzőgép állt még mindig szolgálatban, 1918 augusztusában már csak nyolc. Néhánnyal légipostát szállítottak Aspern és Lemberg között. Hét élte túl a háborút majd felajánlotta az osztrák vezetés eladásra 1920-ban.

Sajnos nem sikerült eddig meghatároznom, hogy a képen levő példány hol szolgált. A sorozatszám utolsó két számjegye 23, tehát ez a gyártási sorozat utolsó előtti példánya.