Annak ellenére, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia légiereje a Németországban használt repülőgép jelölési rendszert átvette, kialakított egy saját sorozatszám jelölési rendszert is. A sorszám 4 vagy 6 számot és egy pont elválasztót tartalmazott. A bal oldalon levő számok jelölték a gyárat és a modell típusát, a jobb oldali részen pedig a gép konkrét sorozatszámát.

Általános példa erre: abc.nnn

Tehát a 42.11 sorozatszámból a 4-es jelöli a Lloyd gyárat, a 2-es a C.II-es típust. Az elválasztótól jobbra a 11 szám pedig a szériaszámot. A német jelölési rendszer alapjána a C.II jelentése: kétüléses, kétfedelű felfegyverzett felderítő repülőgép.

A bal oldali részben a „b” betű jelöli a repülőgép gyártóját, a „c” betű pedig egy adott modell típusát ennél a gyártónál. Amennyiben „c” betű egy nulla, ebben az esetben valószínűleg egy teszt vagy prototípust jelöl vagy az adott gyártó egy bizonyos egyedi típusát. Az „a” betű egy módosítást jelöl az adott típuson belül. Gyakran volt ilyen módosítás egy másik motor. Ilyenkor például egy1-es az első módosítást, a 2-es a másodikat, stb. jelentette. Az első „abc” jelölés tehát a gép gyártóját és típusát foglalja össze (ezt hívták Bauart-nak azaz a konstrukció típusának). Az a gyártó, akinek több mint 9 típusa volt kiterjesztette jelölési rendszerét az első számra is („a” betű helyére), emiatt egy Bauart 112 nem feltétlenül jelenti egy Bauart 12 –es módosított változata. A sorszám „nnn” szintén kettő vagy három szám volt: 01-999-ig terjedt.

A következő táblázatban megtalálhatók a gyárakat jelölő számok és az adott típust jelölő azonosítók (szintén számok):

1 - Jacob Lohner & Co Werke GmbH

11 - Lohner B.I 
12 - Lohner B.II 
13 - Lohner B.III 
14 - Lohner B.III 
15 - Lohner B.IV 
16 - Lohner B.V and B.VI
17 - Lohner B.VII 
18 - Lohner C.I 
19 - Knoller C.II (Lo.) 
111 - Lohner Dr.I 
112 - Lohner C.II 
114 - Aviatik C.I (Lo.)
214 - Aviatik C.I (Lo.) 
115 - Aviatik D.I (Lo.)
315 - Aviatik D.I (Lo.)

2 - Phönix Flugzeugwerke A.G.

21 - Albatros B.I (Ph.) 
22 - Albatros B.I (Ph.) 
23 - Albatros B.I (Ph.) 
24 - Albatros B.I (Ph.)
25 - Knoller C.I (Ph.) 
26 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
27 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
28 - Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) 
29 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
129 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
229 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
329 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
429 - Hansa-Brandenburg C.I (Ph.) 
121 - Phönix C.I 
122 - Phönix D II
222 - Phönix D II and D.III
322 - Phönix D II 
422 - Phönix D IIa 
123 - UFAG C.I (Ph.) 
128 - Phönix D I 
228 - Phönix D I 
328 - Phönix D I


3 - Östereichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik

31 - Aviatik B.I
32 - Aviatik B.II
33 - Aviatik B.III
34 - Aviatik B.II 
35 - Knoller B.I (Av.)
36 - Knoller C.II (Av.)
136 - Knoller C.II (Av.)
37 - Aviatik C.I
137 - Aviatik C.I
38 - Aviatik D.I 
138 - Aviatik D.I
238 - Aviatik D.I 
338 - Aviatik D.I
39 - Aviatik D.II
339 - Aviatik D.II
131 - Aviatik G.I
132 - Fokker D.VII (Av.)

4 - Ungarische Lloyd Flugzeug- und Motorenfabrik A.G.

41 - Lloyd C.I and C.II
42 - Lloyd C.II
43 - Lloyd C.III
44 - Lloyd C.IV
45 - (???)
46 - Lloyd C.V
47 - Aviatik C.I (Ll.)
48 - Aviatik D.I (Ll.)
248 - Aviatik D.I (Ll.)
348 - Aviatik D.I (Ll.)
49 - Phönix C.I (Ll.)

5 - Österreichische Flugzeugfabrik A.G. (Oeffag)

51 - Oeffag C.I
52 - Oeffag C.II
53 - Albatros D.II (Oef.) and D.III (Oef.)
153 - Albatros D.III (Oef.)
253 - Albatros D.III (Oef.)
54 - Friedrichshafen G.III (Oef.)

6 - Ungarische-Flugzeugfabrik A.G. (UFAG)

61 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
62 - Hansa-Brandenburg G.I (U.)
63 - Hansa-Brandenburg C.I 
64 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
65 - Hansa-Brandenburg D.I (U.)
66 - (???)
67 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
68 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
69 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
169 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
269 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
369 - Hansa-Brandenburg C.I (U.)
161 - UFAG C.I


7 - Fliegerarsenal Flugzeugwerke Fischamend

71 - Etrich A.I (Fd.)
72 - Etrich A.II (Fd.)
73 - Lohner B.I (Fd.)
74 - Lohner B.II (Fd.)
75 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
76 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
176 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
276 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
77 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
78 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
278 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
79 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)
279 - Hansa-Brandenburg B.I (Fd.)

8 - Wiener Karosserie- und Flugzeugfabrik A.G. (W.K.F.)

81 - Knoller C.II (Wkf.)
82 - Lloyd C.V (Wkf.)
83 - Aviatik C.I (Wkf.)
183 - Aviatik C.I (Wkf.)
84 - Aviatik D.I (Wkf.)
184 - Aviatik D.I (Wkf.)
284 - Aviatik D.I (Wkf.)
384 - Aviatik D.I (Wkf.)
85 - W.K.F. D.I

9 - Magyar Általános Gépgyár RT (M.Á.G)

91 - Aviatik C.I (Mag.)
92 - Aviatik D.I (Mag.)
93 - Fokker D.VII (Mag.)

0 - Thöne & Fiala Maschinenfabrik

101 - Aviatik D.I (Th.) 
201 - Aviatik D.I (Th.)


További példa a monarchia egyéni jelölési rendszeréhez:
- Br C.I(Ph) 29.14

Ez egy a Phönix gyár által licensz alapján épített Hansa Brandenburg C.I kétfedelű. C jelzés alapján kétüléses típus 150-250 Le-s motorral szerelve. A római I-es szerint ez az első szériából származik. A római kettes jelenti a második, a hármas a harmadik szériát, stb. Ahogy korábban írtam a 2-es szám jelöli a Phönix gyárat, a 9-es a pontos széria számot. A 14-es jelenti, hogy ez volt a 14.-ik gép a gyártott szériában. A 29-es szériát 200 LE-s Daimler motorral szerelték.

Ahogy korábban írtam amennyiben egy típus elérte a 9.-ik szériát akkor, háromjegyűre növekedett a szám. Tehát kapott egy 1-es előtagot:
- Br C.I(Ph) 129.14

Ezt a szériát 200 LE-s Hiero(Fi) motorral szerelték fel. Ugyanez a széria, de módosított törzset kapott, így a jelölése Br C.I(Ph) 329.14 lett. A 230 LE-s Hiero motorral szerelt alváltozat a Br C.I(Ph) 429.14-es sorszámot kapta.

Sikerült találnom egy táblázatot a külföldi gyártóktól származó gépek jelöléséről:

21. Alb - Albatros-Gesellschaft für Flugzeugunternehmungen GmbH
31. Av - Automobil und Aviatik AG
01. DFW - Deutsche Flugzeugwerke GmbH
02. Ru - Rumpler Werke AG
03. Fok - Fokker Flugzeugwerke
04. Fok - Fokker Flugzeugwerke
05. Br - Hansa und Brandenburggische Flugzeugwerke AG
06. Br(Fd) - (Fischamend által újjáépítve)
07. Fdh - Flugzeugbau Friedrichshafen
08. Go - Goather Waggon AG
08.100 LVG - Luft-Verkehrs-Gesellschaft GmbH
09. Alb - Albatros-Gesellschaft für Flugzeugunternehmungen GmbH
010. Anasal - Anatra Flugzeug Werke
00. Sorozaton kívüli vagy elfogott repülőgépek

Ezek után például németektől kapott Fokker M.10 (B.I) felderítőgépek számozása is érthetővé válik: 03.01-03.40.