Az első repülőgépeket az LA 1911.-ben vásárolta. A lovassági tradíciót követve, ahogyan a tisztek lovaikat is elnevezték úgy a gépek is szép neveket kaptak: Allons, Amourette, Bajazzo, Condor, Délibáb, Falke vagy Ibis. A kiképzőgépek ezzel ellentétben sima betű és szám jelölést kaptak: S.IV, F-9 vagy X-III.
1913.-ra az egyéni név jelölések nehezen kezelhetővé váltak, mivel néhány nagyon hasonlított egymásra (Afra-Asra, Barbar-Barbara, stb.)így ez a jelölési rendszer hibaforássá vált. Ezek után az új repülőgépeket a vállalat rövidített nevével és vagy egy arab vagy egy római számmal jelölték meg. Ez a rendszer 1915. februáráig maradt rendszerben. Néhány példa:

- osztrák-magyar Albatros - öAlb.1 - öAlb.32
- német Albatros - Alb.I - Alb.30
- stb.

1915. februárjában bevezettek egy jóval használhatóbb jelölési rendszert, mivel a háborús tevékenység miatt ugrásszerűen megnőtt a géppark. Természetesen a gépek átszámozása és az új rendszer bevezetése nem ment azonnal. Ez a folyamat egészen az 1915-ös év végéig tartott.