Flik 7-nél használt 42.11-es sorszámú Lloyd C.II. Motorhiba 
miatt az olasz oldalon landolt 1915. december 21.-én.

1915. július 22.-én az akkori legnagyobb repülőgép megrendelést a Lloyd gyár nyerte meg. A szerződés szerint 62 darab 145 LE-s Hiero motorral szerelt C.II-es felderítő repülőgépet (K.B.3.15-ös típusjelzésű) kell legyártaniuk. 1916. májusában további nyolc C.II-est rendeltek a gyártól, így összesen a Lloyd 70 darabot szerelt össze. A gépek sorszámozása 42.01-42.70-ig terjedt.

A repülők átadását nem sikerült a kitűzött határidőn belül, 1915 decemberében végrehajtani mert a licencben gyártott Hiero motorok gyártása nem tudott lépést tartani a készülő gépekkel. Az első elkészült motort a 42.18-as számú példányba építették be. Az új motor sem volt elég megbízható. A Flik 17 szerint (1915. decemberében) a mtor két-három repülés után javításra szorul. Annak ellenére, hogy a frontra küldött Marta szerelői fokozatosan javították a hibákat, 10-12 órás használat után a motor teljesítménye leesett, ezáltal emelkedő képessége vészesen lecsökkent. A szállítást tovább nyújtotta, hogy a Lloyd gyár egyetlen repülőgép átvevő pilótája súlyosan megsérült és 1915. decemberéig nem cserélték le. A feljegyzések szerint a legtöbb C.II-est a fronra 1916. februárja és júliusa között szállították ki.

 

Az első néhány Flik 16-nak és 17-nek szánt C.II-es példányokat Aszódon vették át 1915. augusztusában. Idővel a Lloyd C.II-es szinte az összes az orosz (Flik 9, 11, 13, 14 és 26) és olasz (Fliks 7,15, 16, 17) fronton lévő alakulatnál használatba került. 1916. végén a jobb gépek megjelenésével fokozatosan kivonták az első vonalból és kiképzési célokra átadták más alakulatoknak. Néhányat kétkormányosra átépítettek. Annak ellenére, hogy nem volt egy népszerű oktató gép 20 darab C.II-es még mindig repült 1918. augusztusában.


Adatlap

Funkció: Felderítő majd kiképzőgép 
Gyártó: Lloyd

Szárnyak adatai:

Fesztáv felső szárny: 14,62 m 
Fesztáv alsó szárny: 13,84 m 
Szárny húr felső szárny: 2 m 
Szárny húr alsó szárny: 1,7 m 
Szárny nyilazása felső szárny: 8 ° 
Szárny nyilazása alsó szárny 8 ° 
Teljes szárnyfelület: 38,3 m2 

Általános adatok: 

Hossz: 8,82 m 
Magasság: 3,16 m 
Kerekek távolsága: 2,05 m 
Tömege üresen: 900 kg 
Felszállósúly: 1329 kg 

Erőforrás: 

Motor 145 LE Hiero 

Repülési jellemzők: 

Maximális sebesség 128 km/h 
Emelkedőképesség 1000 m - 6 perc 

Fegyverzet: 

Beépített fegyverzet Egy darab mozgatható Schwarzlose géppuska a megfigyelőnél, 90 kg bomba


 

Források

Austro-Hungarian Army Aircraft Of World War One