A Lohner C.I 18-as sorozat (Jc típus), amelyet Leopold Bauer 
tervezett, nem érte el a kitűzött teljesítmény kívánalmakat és 
kiképző repülőgépként használták. A 18.23-as gép a FLEK 7-hez 
került és 1918 májusáig szolgálatban maradt, amikor is törés 
miatt leírták.

   1916. március 10.-én a Lohner gyár aláírt egy szerződést 24 darab 160LE-s Daimler motorral szerelt C.I-es kétfedelű legyártásáról. Az elemek gyártása már 1915-ben megkezdődtek és úgy tervezték, hogy a repülőgépeket 1916. április 5. és július vége között leszállítják. A Flars leállította az átadásokat 1916 júniusában, mert összehasonlítva a Brandenburg C.I-es típussal teljesítménye messze alulmaradt tőle. A Lohner gyár képtelen volt ezt a hiányosságot orvosolni, emiatt kötbért kellett fizetnie. Hosszú várakozás után végül a Flars mégiscsak átvett 23 darab C.I-es típust, számozásuk 18.01-18.23-ig terjedt. Mivel alkalmatlanok voltak frontszolgálatra, ezért a Flek 1, 4-9, 11 és 14 illetve a Schulkompagnie 2 kapták meg kiképzés céljára. 1917 novemberében kilenc sérült gépet a Flugpark 1 részére átadtak megsemmisítésre, a maradék 1918-ig kiképzési célra szolgálatban maradt.


Adatlap

Funkció: Alap kiképzőgép 
Gyártó: Lohner

Szárnyak adatai:

Fesztáv felső szárny: 12,8 m 
Fesztáv alsó szárny: 12,1 m 
Szárny húr felső szárny: 1,78 m 
Szárny húr alsó szárny: 1,78 m 
Szárny nyilazása felső szárny: 8,5 °
Szárny nyilazása alsó szárny: 8,5 °
Teljes szárnyfelület: 38,45 m2 

Általános adatok: 
Hossz: 9,25 m 
Magasság: 3,3 m 
Kerekek távolsága: 2,05 m 
Tömege üresen: 869 kg 
Felszállósúly: 1333 kg 

Erőforrás: 
Motor: 160 LE Daimler

Repülési jellemzők: 
Maximális sebesség: 132 km/h 
Emelkedőképesség: 1000 m - 7 perc 56 mp

Fegyverzet 
Beépített fegyverzete nem volt


Forrás

Austro-Hungarian Army Aircraft Of World War One