Lohner C.I 18.52 kinézetre megegyezik a 18-as szériával, de
a 18.5-ös széria (Jcr típus) módosított szárny és könnyített
törzs szerkezetet kapott, de még így is alkalmatlan volt a front-
szolgálatra. A háborút a Flek 12 kiképzőgépeként fejezte be.

 

   1916. szeptember 22.-én a Lohner gyár aláírt egy szerződést 17 darab továbbfejlesztett C.I-es kétfedelűről (Jcr típus). Számozásuk 18.51-18.67-ig terjedt. A tesztrepüléseket a 18.24-es géppel hajtották végre, amelyet az előző sorozatból építettek át. Később átszámozták 18.51-re. Ezt a típust is a 160LE-s Daimler motorral szerelték, új szárnyszerkezetet és könnyített törzsszerkezetet kapott, amellyel teljesítménye megnőtt, de még így is közepes maradt. A 18.5-ös gépeket kiképző repülőknek használták a Flek 3, 5, 7, 9, 12 és 13-nál. 1917 márciusában 18.61-től 18.64-ig számozott gépeket ellátták a Type VK II géppuska állvánnyal és hátra küldték honi védelemre a Versuchsflik-hez (teszt századhoz) Aspernbe. Néhány Lohner C.I 18-as és 18.5-ös típust új eszközök kipróbálására használtak. Például a Wolf nevű kipufogódobot, amelyet a 18.63-as gépen próbáltak ki. 1917 júliusában még 36 darab C.I-es típust tartottak számon a kiképző alakulatok, valószínűleg nem mindegyik volt működőképes állapotban.


Adatlap

Funkció: Alap kiképzőgép 
Gyártó: Lohner

Szárnyak adatai:

Fesztáv felső szárny: 12,44 m 
Fesztáv alsó szárny: - 
Szárny húr felső szárny: 1,78 m 
Szárny húr alsó szárny: 1,78 m 
Szárny nyilazása felső szárny: 8,5 °
Szárny nyilazása alsó szárny: 8,5 °
Teljes szárnyfelület: 43,3 m2 

Általános adatok: 
Hossz: -
Magasság: 3 m 
Kerekek távolsága: - 
Tömege üresen: 759 kg 
Felszállósúly: 1216 kg 

Erőforrás: 
Motor: 160 LE Daimler

Repülési jellemzők: 
Maximális sebesség: 134 km/h 
Emelkedőképesség: 1000 m - 5 perc 37 mp
Emelkedőképesség: 2000 m - 12 perc 45 mp
Emelkedőképesség: 3000 m - 22 perc 56 mp

Fegyverzet 
Beépített fegyverzete nem volt

 


 

Forrás

Austro-Hungarian Army Aircraft Of World War One