Az Aviatik ajánlatát egy három fedeles kétüléses gépre 1917 júliusában a Flars elutasított, de az együléses verzió fejlesztése tovább folyt. A terveket 1917 szeptember 17-én hagyták jóvá, a rajzokon egy háromfedelű gép látható, amelynek a törzse és farok része teljesen megegyezett az Aviatik D.I típuséval. Ugyanebben a hónapban megrendelést kapott a gyár négy prototípus építésére 185/200LE-s Daimler motorral.

Az első háromfedelű vadászgép repülési tesztje, amelynek sorozatszáma 30.24-es 1917 októberében kezdődött. Ezt a példányt 185LE-s Daimler motorral látták el. Az 30.24-es repülési eredményei alulmúlták az azonos motorral szerelt kétfedelű verzióét.
A 30.24-es visszakerült a gyárba, hogy beépítsék a nagyobb 200LE-s Daimler motort és egy pár géppuskát. 1918 február 26-án visszavitték Aspernbe újabb tesztekre, amelyek nem mutattak jelentős teljesítmény változást. A háromfedelű ezután visszakerült a Flek 8-hoz majd később a Flek 6-hoz Wiener-Neustadt-ba, hogy részt vegyen abban a programban, amelyben különféle hűtőket szereltek fel rá, hogy növeljék az Aviatik vadászok előre való kilátását. A gépet végül 1918 szeptemberében hivatalosan is átvették. A maradék három prototípust (amelyeknek a sorszámozásuk ismeretlen) szintén befejezték és átvettek 1918 októberében. Ezeket később szétszerelték. A 30.24 sorszámú háromfedelűt 1920 áprilisában felajánlották Csehszlovákia kormányának eladásra. 


Adatlap


Funkció:
 Vadászgép

Gyártó: Aviatik 

Szárnyak adatai: 

Fesztáv felső szárny: 7,23 m 
Fesztáv, középső szárny: 7,13 m
Fesztáv, alsó szárny: 7,00 m
Szárny húr felső szárny: 0,85 m
Szárny húr alsó szárny: 0,85 m 
Teljes szárnyfelület: 22,73 m2 


Általános adatok: 

Hossz: 6,25 m
Magasság: 2,75 m
Üres súly: 730 kg
Felszállósúly: 900 kg
Max sebesség: 174 km/h

Erőforrás: 

Motor 185/200 LE Daimler 

Repülési jellemzők :

Maximális sebesség - 
Emelkedőképesség 1000 m - 2 perc 40 mp


Fegyverzet: 

Két előretüzelő géppuska