A 22-es sorozatú Albatros B.I(Ph) volt a harmadik és egyben utolsó Phönix által gyártott B.I-es sorozat. Összesen 31 darabot vettek át, amely tartalmazott egy 8 darabos 1915 július 20-i megrendelést, sorszámuk 22.01-től 22.08-ig terjedt és egy második tételt, amely 23 repülőgépet tartalmazott. Ezt 1915 november 8-án rendelték meg, sorszámuk 22.10-től 22.32-ig terjedt. A gép szerkezete megegyezett a 24-es sorozatéval, egyedül az erőforrás különbözött. Ezekbe a példányokba a sokkal erősebb 160LE-s Mercedes építették be. A leszállítás 1915 augusztusa és szeptembere között zajlott.

Az első néhány repülőgépet még a hagyományos szárnydúcos megoldással építették, de a maradékot (nagy valószínűséggel a 22.05-től felfelé) már a Knoller KNV szárnnyal.
A 22-es sorozatot általános célú felderítőnek használták a Flik 1, 10, 20 és 22-nél illetve egy-egy példányt a Flik 3, 8, 11, 13, 14, 25 és 30-nál. A többlet lóerő miatt ez a széria lett a legjobb teljesítményű, ami lehetővé tette, hogy a megfigyelőhöz komolyabb fegyverzetet építsenek be, így a típus keményebb feladatokat is kaphatott. Összesen 18 légigyőzelmet értek el a típussal (mindet az Orosz fronton), miközben a 23-as és 24-es szériával egy vagy kettőt.
1916 szeptemberétől kezdve a típust elkezdték a frontszolgálatból kivonni. A megmaradt 19 példányt kiképzőgéppé alakították át, motorjukat 100LE-s Mercedes motorra cserélték le és átszámozták őket. Az új számozásuk 21.7 lett, az alábbi módszer szerint:

22.02 -> 21.71
22.12 -> 21.72
22.32 -> 21.73
22.01 -> 21.74
22.30 -> 21.75
              21.76
              21.77
              21.78
22.05 -> 21.79
22.03 -> 21.80
22.13 -> 21.81
22.17 -> 21.82
22.18 -> 21.83
22.19 -> 21.84
22.20 -> 21.85
22.07 -> 21.86
22.24 -> 21.87
22.31 -> 21.88
22.21 -> 21.89

Az így átalakított és átsorszámozott gépek kiképzőként a Flek 2-nél Wiener-Neustadt-ban és egy-egy a Flek 3 és 22-nél repült. A 21.78-ast és 21.83-ast együléses kiképzőnek alakították át. 1918 októberében még tizenegy 21.7-es létezett az LFT leltára szerint.


Adatlap

Funkció: Felderítő
Gyártó: Phönix

Szárnyak adatai:

Fesztáv felső szárny: 13,40 m

Fesztáv alsó szárny: 11,66 m
Szárny húr felső szárny: 1,8 m
Szárny húr alsó szárny: 1,8 m
Szárny nyilazása felső szárny: 2 °
Szárny nyilazása alsó szárny: 2 °
Teljes szárnyfelület: 42,0 m²

Általános adatok:
Hossz: 8,35 m

Magasság: 3,33 m
Kerekek távolsága: 2,22 m
Tömege üresen: 928 kg
Felszállósúly: 1385 kg

Erőforrás:
Motor: 160 LE Mercedes

Repülési jellemzők:
Maximális sebesség: 114 km/h

Emelkedőképesség: 1000 m - 9 perc 25 mp
Emelkedőképesség: 2000 m - 22 perc 30 mp
Emelkedőképesség: 3000 m - 46 perc


Fegyverzet

A megfigyelőnek egy géppuska