A hosszú életű Fokker B.I (M.7 és M.10) kétfedelű végigrepülte a háborút a Monarchia pilótáival, eleinte mint könnyű felderítő később, mint elsődleges majd mint másodlagos kiképző repülőgép. Dicsérték könnyű kezelhetőségét és biztonságos repülési karakterisztikáját. Az LFT (Luftfahrtruppen) összesen 39 darab Fokker kétfedelűt rendelt és egy M.5L egyfedelűt az alábbi ütemezés szerint:

db Típus Szériaszám Megrendelés dátuma
11 M 7 03.01, 02, 04-12 1914. szeptember 20.
 1 M 5L 03.03 1915. január 29. 
 12 M 10  03.13-24  1914. október 17.
 4 M 7  03.25-28  1915. május 6. (javított, kevesebb motorral)
12 M 10 03.29-40 1915. január 29. (kevesebb motorral)

 

Az első 12 darab kétfedelűt a német légierő adta át, hogy enyhítse a repülőgéphiányt. Ezek 1915 januárja és februárja között érkeztek meg. A számozásuk Fok.1-től Fok.12-ig történt. 1915 februárjában a jelzéseket megváltoztatták és a típus a B.I-es jelzést kapta. Az egyes gépek számozása pedig 03.01-től 03.40-ig terjedt. Érthetetlen módon az M.5L egyfedelű típus kapta meg a 03.03-as sorszámot, annak ellenére, hogy nem tartozott a szériába. Az utolsó Fokker B.I-et 1916 januárjában szállították le. Négy Fokker M.7-et pedig nagyjavítás után a Fokker gyár adott át a hadseregnek. Ezek számozása 03.25-től 03.28-ig terjedt. Mind az M.7 és M.10-es verziók a 80LE-s Oberursal motorral voltak felszerelve.

A típus 1915 közepétől 1916 végéig állt szolgálatban az első vonalban az alábbiak szerint: Balkánon a Flik* 6-nál, a keleti fronton a Flik 14, 25 és 27-nél, az isonzói fronton a 8, 12 és 19-nél, illetve a Flik 16 és 17 kötelékében Karten-ben és Tirol-ban. A Flik 6 jelezte, hogy a típus emelkedési képessége és maximális repülési magassága nem megfelelő Montenegró terepviszonyaihoz. Ezért ezeket hamarosan lecserélték erősebb típusokra. Néhány B.I-es 1917 februárjáig a fronton maradt, mint kiképzőgép. A legtöbbet a hátországba rendelték vissza a Flek** 3, 4, 6, 8 és 9-hez másodlagos kiképző repülőgépnek.  Hét példány még működőképes volt 1918 augusztus 31.-én.

A 03.03-as sorszámú Fokker M 5L fegyvertelen egyfedelűt eleinte a Flek 6 kapta meg, mint gyakorlógép. Valószínűleg az 1915 júliusában megrendelt egyfedeles gépek érkezésére való felkészülést szolgálta. 1915 augusztus 30-án a jelnetések szerint megsérült. Később a Flik 8-hoz került kiképzőgépnek, majd 1918 márciusában leírták.

 

A képen a 03.09-es sorszámú M 7-es látható a Flek 6-nál mint másodlagos kiképzőgép. (kép a saját archívumból). 

 

Forrás: Austro-Hungarian Army Aircraft Of World War One