1916. augusztus 26-án a Flar megrendelt 34 Fokker D.II (MÁG) vadászgépet, a mennyiséget április 12-én 42 darabra módosították. Ezek szériaszáma 04.51-04.92-ig terjedt, erőforrásuk egy 185LE-s Daimler (MÁG) motor volt. A repülőgép alapja a német Fokker D.IV (M 21), de a MÁG gyár némi strukturális átalakítást végzett rajta.

A MÁG gyárról itt lehet bővebben olvasni. 

A gyártás 1917. januárjában kezdődött el, az elkészült első példányt a 04.51-est március 24-én vetették vizsgálat alá Aspernben. Az átvételt késleltették a hűtő függő kiválasztása és az iker Schwarzlose géppuskák végleges elhelyezése miatt. Végül az átvétel 1917. júniusában kezdődött el és decemberig tartott, négy hónappal később lett vége, mint ahogy tervezték. Fehér Antal naplójából tudjuk, hogy 23 sikeres tesztrepülés hajtottak végre 1917. októbere és decembere között.

A 04.51-es Fischamnedből a beépített fegyverekkel 1917. júliusában visszakerült Mátyásföldre, mint fegyver beszerelési mintapéldány. A fegyverhiánynak köszönhetően kér példányba csak 1-1 géppuskát építettek be, illetve kilenc példányba egyáltalán nem került fegyverzet. 1917. júliusában a 04.54-04.61-es példányokat elküldték Aspernbe repülési és teljesítmény vizsgálatokra illetve, hogy megvizsgálják a különböző motor hűtési megoldások hatékonyságát. A keleti fronton harcoló Flik 49 megkapta a 04.52-es példányt 1917. őszén, hogy tapasztalatokat szerezzenek a típusról. Szerkezeti szempontból kritizálták a gépet, főleg a futóművét találták gyengének.

Mikor 1918. januárjában az olasz frontra került a Fokker D.II, rögtön elavultnak ítélte legalább 5 Flik. Egy 1918. márciusi katonai parancsnoki jelentés szerint a repülőtípus túl lassú és csak vadászrepülő kiképző gépnek tartották alkalmasnak. Ennek következtében a D.II-es átmeneti kiképzőgépként szolgált a Flik 22/D, 37/D, 56/J, 57/Rb, 62/D, 65/D és a 66/D századoknál a Piave fronton és a Flik 64/F századnál az albán fronton. Szintén használták a campoformidoi és neumarkti kiképzőiskoláknál.

1918. augusztus 20-án húsz D.II (MÁG) repülőgépet írtak bele a leltárba. 1920-ban tizenöt vadászgépet - ebből kettő Mercedes motorral volt szrelve - felajánlottak a Csehszlovák kormánynak.

Fokker M.21(D.IV) (kép a saját archívumból). 

A képen egy a MÁG gyár által, licence alatt gyártott 04 sorozat egyik példánya látható. Háttérben Hansa Brandenburg C.I 69.87.

Forrás: Austro-Hungarian Army Aircraft Of World War One